Jindřiška

Jindřiška vystudovala taneční konzervatoř Duncan Centre, obor současný tanec a choreografie a Hudební akademii múzických umění. Během studia absolvovala stáž na škole Die Etage v Berlíně, kde o pár let později působila jako lektorka fyzického divadla. Je zakládající členkou taneční skupiny Spitfire Company a experimentální divadelní skupiny Kolonie z.s., s nimiž kontinuálně pracuje. Současně se věnuje vlastní autorské a choreografické práci a spolupracuje s umělcem Alešem Čermákem v ČR a zahraničí.

Na jaře 2014 absolvovala Bikram Yoga Teacher Training v Los Angeles.

K Bikram yoze mě přivedla moje spolužačka z Hamu a kamarádka Markéta Vacovská. Na první lekci jsem přišla přesně deset dní před tím, než jsem na měsíc odjela cestovat do Turecka. Protože nemám ráda vedra, přišla jsem se „připravit“ a přivyknout na vysokou teplotu. První lekce byla strašně náročná. Jako tanečnice jsem zvyklá pracovat na svoje maximum, ale v kombinaci s teplotou a intenzitou cvičení... No, skoro celou lekci jsem proseděla, ale když jsem vyšla ze sálu, uvědomila jsem si, že jsem se poprvé ve svém životě soustředila jen na to, jak dýchám, jen na své tělo, jen sama na sebe. Neuvěřitelný pocit. Hned druhý den jsem byla zpátky, s úsměvem, i když mi bylo zase hrozně:) to bylo mých prvních deset dnů. Horko a euforie. Po návratu z Turecka už nebylo o čem přemýšlet. Začala jsem cvičit pravidelně, potom jsem začala pracovat na recepci a juice baru a nakonec jsem odjela na Teacher training.

Joga se stane součástí vašeho života. Jakmile začnete cvičit pravidelně, vytvoříte si tu nejlepší závislost. Vaše tělo a vaše mysl se čistí, stáváte se odolnějšími, vyrovnanějšími, uvědomělejšími. A navíc je stále na čem pracovat, stále je co zlepšovat. Protože nejen vaše tělo potřebuje očistu. Je úžasné učit se sebekontrole a koncetraci – té nejlepší meditaci.

Moje nejoblíbenější a nejméně oblíbená poloha

Mám takovou taktiku. Každou polohu, kterou nemám ráda, a nebo která mi zrovna nejde, začnu milovat. Tímto způsobem měním svůj postoj a tělo začíná reagovat. Po několika vážných úrazech jsem jogu zařadila jako součást rehabilitace. Je třeba překonat frustraci z toho, že vám to najednou nejde tak jak jste zvyklí. Po čase se ale výsledek dostaví a vy jste zase o krok dál. Momentálně je tedy mou nejoblíbenější polohou stoj na jedné noze s čelem u kolene právě proto, že mi nejde tak, jak bych si přála. Upřímně nerada mám polohu kobylky (třetí část) a upřímně ráda mám savasanu (zejména na konci lekce).